لزوم نظارت دقیق بر برنامه ها، کتب و اساتید و بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه به بهترین شکل

لزوم نظارت دقیق بر برنامه ها، کتب و اساتید و بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه به بهترین شکل


حوزه فعالیت آموزش و پرورش از تمام حوزه ها حساس تر و مهم تر است؛ فرزندان این آب و خاک امانت های الهی در دست شما هستند و باید حق این مهم را ادا کنید.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش و معاونان، با بیان توصیه هایی مهم خطاب به متولیان این وزارتخانه، ابراز داشتند: حوزه فعالیت آموزش و پرورش از تمام حوزه ها حساس تر و مهم تر است؛ فرزندان این آب و خاک امانت های الهی در دست شما هستند و باید حق این مهم را ادا کنید.

ایشان با تاکید بر این که دشمنان برای ضربه زدن به این مقطع چشم دوخته اند، گفتند: دشمنان قبل از این که سراغ دیگر مقاطع بروند، سراغ دانش آموزان می روند؛ بنابراین حساسیت حوزه کاری شما بسیار زیاد است و به همین میزان باید مراقبت شما افزایش یابد.

معظم له لزوم نظارت بر برنامه ها، کتاب ها و اساتید را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: اگر این سه مورد چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه ها اصلاح شود تمام آموزش و پرورش و دانشگاه ها اصلاح می شود.

ایشان خواستار تعیین کمیته ها و گروه هایی جداگانه به منظور نظارت دقیق بر سه بخش مذکور شدند و ابراز داشتند: هر کدام از این عرصه ها دچار مشکل شود، در فعالیت های وزارت آموزش و پرورش خلل وارد می شود؛ به صورت مداوم این سه بخش را مورد نظارت و سالم سازی قرار دهید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که آموزش و پرورش باید از ظرفیت و توانمندی های حوزه به بهترین شکل ممکن بهره بگیرد، گفتند: تنها به برنامه های کلاسی بسنده نکنید؛ در این زمینه برنامه ریزی هدفمند و حساب شده به منظور تبیین معارف اسلامی و دینی را به شما توصیه می کنیم.

ایشان افزودند: نقشی که در دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان بر دل های دانش آموزان نقش بسته می شود، ماندگار و ثابت است.

معظم له همچنین بر لزوم مراقبت نسبت به نفوذی ها را به وزیر آموزش و پرورش توصیه و تاکید کردند: در هر تشکیلاتی ممکن است نفوذی هایی باشند، نفوذی ها در هر کجا رخنه کرده اند ضربه خود را زده اند؛ بنابراین همه باید در این خصوص بویژه در مقطع حساس کنونی حساس و هوشیار باشند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی برای موفقیت وزیر آموزش و پرورش و دیگر دست اندرکاران این وزارتخانه در انجام رسالت های مهم و حساسی که عهده دار هستند دعا کردند.

captcha