ادعای دفاع از حقوق بشر غربی ها دروغی بیش نیست

ادعای دفاع از حقوق بشر غربی ها دروغی بیش نیست


بعضی چنین می پندارند حقوق بشر امروز راهی که انبیاء الهی آورده اند را به تدریج در حال طی کردن است ولی هنگامی که پرده ها بالا می رود معلوم می شود مساله طور دیگری است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشتند: سلام کردن به یکدیگر و روبه‌رو شدن انسان‌ها با سخنان خوب با یکدیگر موجب مغفرت الهی و مغفرت مردمی می‌شود.

ایشان با بیان اینکه حل بسیاری از مشکلات در گرو سلام دادن به یکدیگر است، گفتند: سلام دادن انسان دلیلی بر کوچکی کسی نمی‌شود، اما بذل السلام دارای دو تفسیر هست، گاهی سلام به معنای سلام لفظی است که نشانه‌ای از سلام معنوی و روحی بوده و گاهی هم به معنای سلام عملی است.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از امتحانات الهی را مسئله حقوق بشر بیان و تصریح کردند: بعضی چنین می پندارند حقوق بشر امروز راهی که انبیاء الهی آورده‌اند را به‌تدریج در حال طی کردن است ولی هنگامی که پرده ها بالا می رود معلوم می شود مساله طور دیگری است.

ایشان شاهد گویای این سخن را کشته شدن خبرنگار عربستان سعودی بیان و خاطرنشان کردند: با کشته شدن این خبرنگار، معلوم شد که همه این شعارها دروغ بود و شعار اصلی آمریکا و هم‌پیمانانش این است که با ترساندن، پول عربستان را از آن‌ها بگیرند. در واقع منافعشان خط بطلان بر حقوق بشر کشیده است.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: در کشور ما امروز امتحان الهی دیگری برقرار است و هم مردم و هم دولت باید امتحان بدهند. آیا این درست است که در شرایط سخت کنونی عده ای قیمت‌ها را ساعت‌به‌ساعت بالا می برند، و مواد غذایی و دارو را در انبارها نگه‌داشته و به فروش نمی رسانند؟

ایشان اذعان کردند: در موقع امتحان الهی عده ای مردود می شوند، دولت هم در حال امتحان دادن است. دولت باید واقعاً برعکس جنگ روانی دشمن عمل کند، سرمایه دشمن دروغ بوده و گاهی آنچه رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید واقعاً خنده‌دار است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز کردند: دولت و ملت باید مراقب این امتحان الهی باشند، خرده‌حساب‌ها را باید برای وقت دیگری گذاشته و خالصانه و مخلصانه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

ایشان با تأکید بر اینکه ایمان و تقوا برکات زمین و آسمان را بر انسان نازل می‌کند، خاطرنشان کردند: امیدوارم با ایمان و تقوا برکات الهی را برای خود جذب کنیم و هیمنه دشمن و قدرتش درهم‌شکسته شود.

captcha