بسیاری از عرفای هندوستان توسط علمای ایرانی مسلمان شدند

بسیاری از عرفای هندوستان توسط علمای ایرانی مسلمان شدند


اسلام جنوب شرقی آسیا توسط علمای هندوستان به مردم کشورهای مختلف انتقال داده شد.‌

یکی از پژوهشگران هندی با تاکید بر اینکه شیعیان ایرانی در دوره‌های مختلف در پیدایش و گسترش علوم اسلامی نقش قابل توجهی را بر عهده داشتند، گفت: بسیاری از عرفای هندوستان توسط علمای ایرانی مسلمان شدند.

به گزارش ستاد خبری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، «حیدررضا ضابط» عصر امروز در نشست کمیسیون کلام_علوم عقلی کنگره بین‌المللی نقش شیعه در تولید و گسترش علوم اسلامی که در سالن جلسات اویس قرنی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از علمای هندی در ترویج علوم اسلامی نقش قابل توجهی داشته‌اند، اظهار کرد: اسلام جنوب شرقی آسیا توسط علمای هندوستان به مردم کشورهای مختلف انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه علمای هندی در فعالیت‌های تبلیغی خود در دوران‌های مختلف به موفقیت‌های بسیاری رسیدند، اضافه کرد: علمای هندی در تبلیغ دین اسلام از عشق به رسول اکرم(ص) و ترویج عزاداری سیدالشهدا(ع) به‌عنوان دو عنصر اصلی استفاده می‌کردند به همین علت توانستند به موفقیت‌های مورد نظر برسند.

این پژوهشگر هندی از نگاه متفاوت علمای شیعه نسبت به آموزه‌های دینی اسلام یاد کرد و گفت: گاهی نگاه‌های مثبت این افراد موجب شده است بسیاری از مردم به سمت آموزه‌های دینی اسلام گرایش یابند.

 

وی با تاکید بر اینکه شیعیان ایرانی در دوره‌های مختلف در پیدایش و گسترش علوم اسلامی نقش قابل توجهی را بر عهده داشتند، تصریح کرد: بسیاری از عرفای هندوستان توسط علمای ایرانی مسلمان شدند چراکه ایرانی‌ها فعالیت‌های تبلیغی خود را فقط در درون مرزهای کشور خود دنبال نمی‌کردند و به سمت مستمر به دنبال مهاجرت و تبلیغ در کشورهای مختلف بودند.

captcha