نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی برای بشریت تبیین شود

نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی برای بشریت تبیین شود


این کنکره بازگو کننده نقش شیعه و علمای شیعه در پیدایش علوم اسلامی است‌

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: این کنکره بازگو کننده نقش شیعه و علمای شیعه در پیدایش علوم اسلامی است.

به گزارش ستاد خبری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، آیت‌الله عباس کعبی در حاشیه این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این کنگره تاثیری زیادی در معرفی نقش اهل بیت (ع) و پیروان ایشان در پیدایش علوم اسلامی دارد و کار بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: با برگزاری این کنگره، پنجره‌های نوینی به سمت تحول در علوم انسانی باز می‌شود و همچنین بسترسازی برای ساخت تمدن اسلامی صورت می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: این کنگره بازگو کننده نقش شیعه و علمای شیعه در پیدایش علوم اسلامی است و باید این نقش برای بشریت عرضه و تببین شود.

وی ادامه داد: همانگونه که دانمشند بزرگ جهان تشیع، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند این کنگره نمی‌خواهد نقش دانشمندان فرق، مذاهب و حتی ادیان دیگر را نادیده بگیرد بلکه می‌خواهد نقش ویژه علمای شیعه که در طول تاریخ همواره سانسور شده‌اند را در گسترش علوم اسلامی معرفی کند.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: در دوران معاصر، انقلاب اسلامی ایران نقش بسیاری زیادی در تکوین و گسترش علوم داشته است و این کنگره می‌تواند این نقش را بیش از پیش بازگو کند.

برچسب ها : کنگره نقش شيعه
captcha