تداوم انقلاب، در زندگی زاهدانه و داشتن جامعه سالم است

تداوم انقلاب، در زندگی زاهدانه و داشتن جامعه سالم است


امروز باید این دو عامل (ایمان قوی و زندگی ساده) را حفظ کرد. اگر این موارد حفظ شود بر دشمن غلبه پیدا می کنیم؛ اما اگر ایمان و یقین متزلزل گردد و زندگی تشریفاتی شود، دیگر پیشرفتی برای اسلام نخواهد بود‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید و پاسداران، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفتند: اسلام در آغاز، پیشرفت سریعی کرد، یک قرن نگذشته بود که، شرق و غرب عالم را فرا گرفت.

ایشان با اشاره به عوامل سرعت پیشرفت اسلام افزودند: بعضی از موررخین شرقی و غربی معتقدند، این قضیه معما است؛ اما معتقدم باید از پیامبر اسلام(ص) مسئله پیشرفت اسلام را پرسید، نه اینکه از شرقی ها و غربی ها بپرسیم.

معظم له بیان داشتند: پیامبر(ص) فرمودند: «عامل پیشرفت، یقین و داشتن زندگی ساده و زهد است». زهد به معنای این است که زندگی خالی از تشریفات باشد.

ایشان با بیان اینکه در تاریخ اسلام سربازان اسلام با تکیه بر همین ایمان و یقین بر ساسانیان غلبه کردند با اینکه ساسانیان دارای عده و تجهیزات قوی بودند، اظهار داشتند: امروز باید این دو عامل (ایمان قوی و زندگی ساده) را حفظ کرد. اگر این موارد حفظ شود بر دشمن غلبه پیدا می کنیم؛ اما اگر ایمان و یقین متزلزل گردد و زندگی تشریفاتی شود، دیگر پیشرفتی برای اسلام نخواهد بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفتند: اگر غرق در زندگی مادی شدیم و ایمان ما سست شد، آن وقت همه چیزمان را از دست خواهیم داد.

معظم له با اشاره به ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشتند: وارد 40 سالگی انقلاب شده و روز به روز قوی می شویم و دشمن نمی تواند از گزینه نظامی استفاده کند، بلکه رو به فضای مجازی و اغتشاش می آورد.

ایشان افزودند: اگر ایمان و زندگی زاهدانه تقویت شود، به سمت مفاسد فضای مجازی نرویم، 40 سال که سهل است تا آخر، این انقلاب تداوم خواهد داشت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: اگر قصد دارید سالیان دراز، نظام اسلامی باقی بماند، باید وصیت پیامبر(ص) را که فرمودند: «پیشرفت اسلام به ایمان و زندگی زاهدانه است» را فراموش نکنیم.

captcha