بیانات معظم له در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور

بیانات معظم له در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور


مرجعیت به افکار عمومی اتصال دارد و شاید روزی هزار نامه برای ما ارسال می شود، اگر ذهنیتی پیدا شود نتیجه نامه های مردم و ملاقات های حضوری است، ما باید دردهای مردم را بازگو کنیم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس و گروهی از همکاران ایشان در سازمان نظام مهندسی کشور فرمودند: اطلاعاتی که به ما می رسد از سوی مردم است که مشکلات خود را بیان می‌کنند.

ایشان افزودند: مرجعیت به افکار عمومی اتصال دارد و شاید روزی هزار نامه برای ما ارسال می شود، اگر ذهنیتی پیدا شود نتیجه نامه های مردم و ملاقات های حضوری است، ما باید دردهای مردم را بازگو کنیم.

معظم له با اشاره به فعالیت های سازمان نظام مهندسی اظهار داشتند: درباره این سازمان دوگونه ایراد در اصل کار و عملکردها وجود دارد، ایراد در اصل کار این است که مردم می گویند این سازمان، مهندس خاصی را الزاما به ما تحمیل می کنند.

ایشان ادامه دادند: اصل این که باید نظام مهندسی باشد تا ساخت و سازها  بر اساس اصول بوده و مردم در حوادث خسارت نبینند، جای تردید نیست و بدون آن خطراتی در کمین است و باید چنین سازمانی برای نظارت باشد والا مردم دچار خسارت می شوند اما مردم می خواهند که مهندس را از میان مهندسان این سازمان خود به صورت اختیاری انتخاب کنند و الزام و تحمیلی وجود نداشته باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: ایراد دیگر درباره عملکردهای بعضی مهندسان است، در برخی ساختمان ها مشاهده شده که مهندسی حق خود را گرفته و ماه به ماه به کار سرکشی نمی کرده است، مردم از این گونه عملکردها گلایه دارند.

ایشان عنوان کردند: باید به گونه ای عمل کرد که مردم راضی باشند چرا که اصل رضایت مردم با در نظر گرفتن مصالح کل جامعه است، بسیاری از افراد که ابراز گله داشتند خاطره خوبی از نظام مهندسی ندارند، از این رو باید نظارت بر مهندسان بیشتر باشد و مردم امید و اطمنیان داشته باشند که اگر کسی تخلف می کند به آن رسیدگی خواهد شد.

معظم له خاطرنشان کردند: باید عملکردها و برخی قوانین را اصلاح کرد؛ درباره کارهای نظارتی که انجام می شود باید خبر رسانی و اطلاع رسانی کرد تا مردم اعتماد پیدا کنند، اطلاع رسانی صحیح و وسیع بسیار مهم است تا مردم باور کنند نظارت صحیح به نفع آن ها انجام می شود، مردم باید بدانند که جایی هست که به گله ها رسیدگی می شود.

همچنین در این دیدار رئیس محترم نظام مهندسی توضیحاتی داد که نظام مهندسی می کوشد همۀ ایرادات را برطرف کند و رضایت مردم را جلب نماید.

captcha