وظایف سنگین ما در اربعین حسینی

وظایف سنگین ما در اربعین حسینی


زیارت و راهپیمایی اربعین بزرگترین تجمع بشری در یک مکان در طول تاریخ است و سرمایۀ عظیمی برای پیروان مذهب اهل بیت (علیهم السلام) و مسلمین جهان می باشد که باید به احسن وجه از آن استفاده کرد‌

بسم الله الرحمن الرحیم

زیارت و راهپیمایی اربعین بزرگترین تجمع بشری در یک مکان در طول تاریخ است و سرمایۀ عظیمی برای پیروان مذهب اهل بیت (علیهم السلام) و مسلمین جهان می باشد که باید به احسن وجه از آن استفاده کرد.

اولاً از مهمان نوازی و مساعدت دولت و ملت عراق در پذیرایی از میلیون ها زائر خارجی تشکر می کنیم. ثانیاً توصیه هایی به دولت خودمان و دولت عراق و مردم شریف کشورمان برای بهبود این مراسم عظیم داریم.

با توجه به آثار خوب فرهنگی و تربیتی این مراسم مخصوصاً بر جوانان و اقشار جامعه باید این برنامه تسهیل و تشویق شود، متأسفانه برخی از دستگاه های دولتی و نیمه دولتی گویا به این مراسم به عنوان یک منبع درآمد نگاه می کنند.

مثلا گرفتن هزینه های جانبی نامتعارف برای برخی از خدمات توجیه روشنی ندارد، مسائل مربوط به بیمه، هلال احمر، حق کارگزاری، هزینۀ پارکینگ و امثال آن.

افزایش شدید نرخ حمل و نقل در این ایام نیز جای اشکال است.

برادران عراقی نیز برای هزینۀ ویزا رقمی را قرار داده اند که برای گروهی بسیار سنگین است. این نرخ برای توریست های خارجی ممکن است مناسب و متعارف باشد ولی برای زائران امام حسین(علیه السلام) شایسته نیست.

ظاهراً ایران تاکنون آمادگی خود را برای کاهش نرخ ویزا به صورت دوجانبه اعلام کرده ولی برادران عراقی هنوز موافقت نکرده اند.

همان گونه که بارها گفته ایم زوار عزیز نیز باید این نکات را رعایت کنند: احترام به قوانین کشورعراق لازم است و هیچ کس حق ندارد که به فکر خود راه دهد که بدون گذرنامه و ویزا به این زیارت برود، زیارت مستحب است و بعضی از کارها خلاف شرع می باشد و همچنین رعایت نظم و انضباط لازم می باشد.

سفر خواهران بدون همراهی محارم کار خوبی نیست.

ان شاءالله موکب های ایرانی به رقابت با یکدیگر یا با موکب های عراقی نپردازند، همه به قصد قربت و برای خدا و خدمت به زوار تلاش کنند.

نباید نقش میزبانی مردم عراق نادیده گرفته شود، آنها در مهمان نوازی و کوشش برای امنیت زوار سنگ تمام می گذارند.

از مسائل مهم این است که مراسم اربعین را سیاسی و جناحی نکنند و از شعارها و عکس های متفرقه بپردازند و به تبلیغ این شخص و آن شخص نپردازند و در مجموع کاری کنند که این مراسم باشکوه و عظیم از هر نظر خالص باشد.

رعایت واجبات مخصوصا نماز به موقع و رعایت حجاب بانوان نیز از اهم مسائل است.

قبولی زیارات همه عزیزان را از خداوند متعال خواهانیم.

برچسب ها :
captcha