شیعه پرچم دار مبارزه با گروه های تکفیری است / اندونزی مواظب فتنه وهابیت تکفیری باشد

شیعه پرچم دار مبارزه با گروه های تکفیری است / اندونزی مواظب فتنه وهابیت تکفیری باشد


وهابیت می گوید شیعه قائل به تحریف است در حالی که شما در هرکجای ایران هرکجا بروید تمام قرآن ها یکی است و حتی یک کلمه آن با دیگر قرآن ها تفاوتی ندارد، بنابراین شما می توانید از نزدیک این دروغ را متوجه بشوید‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با زلفی کی حسن رییس مجلس مشورتی اندونزی و جمعی از اعضای این مجلس، این گونه دیدارها را فرصتی بسیار خوبی دانست که مسائل مشترک در آن مطرح می شود و با تأکید بر اینکه ما اندونزی را بزرگ ترین کشور اسلامی می دانیم اظهار داشتند: در مورد اندونزی همیشه با احترام و عظمت در میان ما صحبت می شود به ویژه این که مسلمانان این کشور مسیر اعتدال را طی می کنند.

ایشان با اشاره به جریانات تکفیری منطقه این مسأله را خطری برای دو کشور عنوان کرد و افزودند: خطر تکفیری ها در واقع همه دنیا را تهدید می کند که البته ما در مورد زادگاه این خطر مطالعات زیادی کردیم و 80 سند معتبر به دست آوردیم و متوجه شدیم که آبشخور اصلی آن وهابیت عربستان سعودی است.

معظم له تأکید کردند: باید همۀ ما هوشیار باشیم و دست به دست هم بدهیم تا این خطر را از مسلمانان دفع کنیم و حتما می دانید در چچن یک همایش بزرگ در مورد وهابیت برگزار شد که علمای بزرگ اهل سنت از جمله شیخ الازهر هم در آن همایش حضور داشت و در پایان آن بیانیه ای مبنی بر اینکه وهابیت از جمله مذاهب اسلامی نیست، صادر شد.

ایشان با بیان این که جمعی از وهابی ها خودشان را از تکفیری ها جدا می دانند، ابراز داشتند: ما با آنها کاری نداریم بلکه سخن اصلی ما با وهابیت تکفیری است که در همین راستا بنده کتابی با عنوان «وهابیت بر سردوراهی» نوشتم و در آن تکفیری ها را از غیر تکفیری ها جدا کردم ولی آنچه فعلا در جهان تبلیغ می شود وهابیت تکفیری است که برادران ما در اندونزی باید مراقب نفوذ آنها باشند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم‌شیرازی آرامش و امنیت موجود اندونزی را مثبت ارزیابی کرد و اشاره به تلاش وهابیت تکفیری برای بدنام کردن شیعه به دروغ ها و تهمت هایی که آنها به شیعه وارد می کنند نیز اشاره کرد و خواستار هوشیاری مردم جهان در مورد شیعه به ویژه تشیع ایران شد.

معظم له افزودند: وهابیت می گوید شیعه قائل به تحریف است در حالی که شما در هرکجای ایران هرکجا بروید تمام قرآن ها یکی است و حتی یک کلمه آن با دیگر قرآن ها تفاوتی ندارد، بنابراین شما می توانید از نزدیک این دروغ را متوجه بشوید.

ایشان را در صف نخست برای مبارزه با تکفیری ها دانست و با اشاره به برگزاری دوکنگره جهانی و دعوت از علمای 80 کشور اسلامی راجع به مسأله تکفیر ابراز داشتند: ما در ایران پرچم مبارزه با تکفیری ها را بردوش کشیده ایم بنابراین شما نیز دوستانی مثل ما را از دست ندهید و در کنار ما بمانید.

معظم له اظهار کردند: من گله ای دوستانه نسبت به شما دارم، چراکه بنده مدتی قبل نامه ای برای رییس مجلس العلمای اندونزی نوشتم و نماینده ای را راهی کشور شما کردم ولی متأسفانه ایشان نه تنها با نماینده ما دیدار نکرد بلکه پاسخ نامه را هم ندارد در حالی که بنده بارها برای شیخ الازهر و حتی پاپ نامه هایی نوشته و پاسخ دریافت کرده‌ام.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند: البته ما این مسائل را طبیعی می دانیم برای اینکه دشمنان ما ذهنیت های بدی را نسبت به ما ایجاد کرده اند و همین ذهنیت ها سبب این چنین برخوردهایی شده است، بنابراین ما هرچه به هم نزیک تر بشویم و بیشتر هم دیگر را بشناسیم این بدبینی ها کمتر می شوند همچنانکه عده ای از خبرنگاران فرانسوی که پیش آمدند تصریح کردند آنچه ما در ایران به چشم دیدیم با آنچه در رسانه های ما نشان داده می شود بسیار متفاوت است.

ایشان امنیت موجود در ایران را مثال زدنی دانست و با اشاره به دروغ بزرگ وجود ناامنی در ایران که توسط معاندان نظام اسلامی القا می شود، خاطرنشان کردند: شما امروز با حضور در کشور ما امنیت را به چشم می بینید و متوجه کذب بودن سخنان دشمنان ما می شوید؛ ما شما را دوست داریم و آماده هرگونه همکاری با شما هستیم.

***

در ابتدای این دیدار آقای زلفی کی حسن رییس مجلس مشورتی اندونزی، با اشاره به سفری که به جمهوری اسلامی داشته است از دیدار با حضرتعالی و رییس مجلس و رئیس جمهور ایران خبر داد و گفت: خداوند را شاکر و سپاسگذاریم که توفیق داد و حرم حضرت معصومه را زیارت کردیم.

ایشان افزود: همراه با تحولات اخیر اندونزی و رشد دانش و اطلاعات در این کشور همواره اساس ما بر احترام متقابل است چراکه کشور با اینکه اکثرا مسلمان هستند ولی در عین حال همکاری های خوبی با فیلپین و تایلندی داریم که مسلمان نیستند، بنابراین اندونزی به پیروان ادیان دیگر هم احترام می گذارد چه برسد به برادران مسلمان شیعه.

زلفی کی حسن با تأکید براینکه اختلاف مذهب مانع هم دلی در کشور اندونزی نیست، تصریح کرد: ما مذهب را به اعتقادات شخصی واگذار می کنیم و در واقع موج اصلی در اندونزی همینگونه است، همچنانکه در پارلمان فعلی کشور ما هم شیعه، هم سنی و هم پیروان ادیان دیگر حضور دارند

captcha