روحانیت در صف مقدم مبارزه با دشمنان است/ استکبار در سوریه، عراق و یمن نیز شکست خواهد خورد

روحانیت در صف مقدم مبارزه با دشمنان است/ استکبار در سوریه، عراق و یمن نیز شکست خواهد خورد


شهدای روحانی نشانگر این هستند که وقتی روحانیت مردم را برای دفاع از دین و اسلام دعوت می کنند خود در صف اول هستند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در اولین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که صبح امروز در مدرسه امام کاظم علیه السلام برگزار شد با اشاره به دعوت روحانیت برای شرکت در جنگ با دشمنان فرمودند: شهدای روحانی نشانگر این هستند که وقتی روحانیت مردم را برای دفاع از دین و اسلام دعوت می‌کنند خود در صف اول هستند.
ایشان افزودند: طبیعت حوادث تاریخی این است که با گذشت زمان کهنه شود ولی حادثه عاشورای امام حسین علیه السلام با گذشت بیش از چهارده قرن سال به سال با عظمت‌تر و باشکوه‌تر می‌شود و شاهد روز افزونی عظمت عزاداری‌ها و راهپیمایی اربعین هستیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: دلیل اینکه عاشورای امام حسین علیه السلام همیشه زنده است این است که هر چیزی که به خدا ارتباط داشته باشد رنگ جاودانه می‌گیرد و آنان که برای خدا جانفشانی می‌کنند هرگز در تاریخ فراموش نمی‌شوند چون ذات خدا فراموش نشدنی است. ایشان تصریح کردند: لازم است از فرصت عاشورا استفاده کنیم، عاشورا یک سرمایه‌ای است که شهیدان کربلا به یادگار گذاشته‌اند که باید در برابر انبوه فساد از آن حداکثر استفاده را کرد.
ایشان با اشاره به جاودانه بودن عاشورا فرمودند: علت اینکه عاشورا کهنه نمی‌شود هیهات من الذله بود که هیچ زمان این شعار کهنه نخواهد شد و عدالت و عزت همیشه زنده است و رنگ جاودانه ابدیت دارد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی فرمودند: امروز اسباب فساد و انحراف از هر زمانی بیشتر است؛ فضاهای مجازی و رسانه‌ها برای انحراف جوانان از عقایدشان غوغا می‌کنند و دشمنان اسلام قلب اسلام را هدف گرفته‌اند؛ هزاران شبکه بر ضد انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند و هدفشان این است که در عقاید و اخلاق جوانان انقلابی رخنه کنند و با اسلام مبارزه کنند.
ایشان ابراز داشتند: امروز اسلام خصوصاً مکتب اسلام و ایران مزاحم منافع نامشروع سلطه‌های جهانی است و عده‌ای هم که به ظاهر مسلمان هستند دست در دست دشمن گذاشته‌اند که ما هرگز از انبوه جمعیت واهمه‌ای نداریم چون خدا همراه ما است. هشت سال تمام قدرت‌های جهانی هم دست شدند که نور اسلام را خاموش کنند ولی نتوانستند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: همانطور که همه استکبار و قدرت‌های جهانی در هشت سال دفاع مقدس شکست سنگینی خوردند و نتوانستند به هدف خود برسند یقیناً امروز هم این استکبار جهانی در سوریه و یمن و عراق شکست خواهند خورد.
ایشان در پایان فرمودند: عاشورا و برنامه‌های امام حسین علیه السلام قدرت معجزه آسایی دارد و هر کس که قصد دارد بر استکبار جهانی پیروز شود باید از برنامه‌های امام حسین علیه السلام در این عرصه استفاده کند.

captcha