مصاحبه جانشین سفیر بنین در تهران در حاشیه همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز»

مصاحبه جانشین سفیر بنین در تهران در حاشیه همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز»


حل بحران گروه های تکفیری بدون ایران امکان پذیر نیست‌

جانشین سفیر بنین در تهران گفت: دیپلمات ها و رسانه ها باید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در جهان به عنوان کشور صلح طلب متمرکز شوند و به جهانیان برسانند که حل کردن بحران های منطقه به ویژه بحران گروه های تکفیری بدون ایران امکان پذیر نیست.

به گزارش ستاد خبری کنگره خطر جریان های افراطی و تکفیری در دنیا امروز، ذکری عمیدو با اشاره به اینکه ایران کشوری صلح طلب است که هرگز به کشوری حمله نکرده است، اظهار کرد: ایران کشوری است که تنها در مقابل بیگانگان از خود دفاع کرده است و همواره نسبت به ناامنی همسایگان خودش ناراحت بوده و طبیعی است که برای حل بحران آنها تلاش کند.

وی ادامه داد: این کنگره به ما یاد می دهد که دیپلمات ها و رسانه ها باید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در جهان به عنوان کشور صلح طلب متمرکز شویم و به جهانیان برسانیم که حل کردن بحران های منطقه به ویژه بحران گروه های تکفیری بدون ایران امکان پذیر نیست.

جانشین سفیر بنین در تهران با اشاره به اینکه تروریسم جریانی چند بعدی است و حل آن نیز باید چند بعدی پیگیری شود، گفت: ایجاد اشتراک بین کشورها خصوصا در خاورمیانه از الزامات تحقق مبارزه با جریان های تروریستی است و بدون تفاهم راه حلی برای این موضوع نیست.

ذکری عمیدو وجود تنش میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران را عاملی برای فشار به شیعیان این کشور عنوان و ابراز کرد: تنها راه حل رفع این مشکلات همکاری و ایجاد اشتراک بین کشورهای اسلامی است و در غیر این صورت تروریست راه فرار برای خود پیدا خواهد کرد.

برچسب ها :
captcha