میزان زکات فطره (فطریه) و کفاره روزه ماه مبارک رمضان از سوی معظّم له اعلام شد

میزان زکات فطره (فطریه) و کفاره روزه ماه مبارک رمضان از سوی معظّم له اعلام شد


از سوی حضرت آیة‌الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظله العالی) میزان زکات فطره و کفاره روزه ماه مبارک رمضان مشخص و به کلیه دفاتر ایشان در سراسر کشور اعلام شد‌

از سوی حضرت آیة‌الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظله العالی) میزان زکات فطره مشخص و به کلیه دفاتر ایشان در سراسر کشور اعلام شد.
بر اساس فتوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم در تهران مبلغ شش هزار تومان (6000 تومان) و در شهرستان مبلغ پنج هزار تومان (5000 تومان) و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.

 کفاره روزه غیر عمد مبلغ دوهزار تومان (2000 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ صد و بیست هزار تومان (120000 تومان) است.
لازم به ذکر است که براساس مسأله 1492 رساله توضیح المسائل آیة الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانى که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنى باشند واجب است، یعنى باید براى خودش و کسانى که نان خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) از آنچه غذاى نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را بدهد کافى است.
در ضمن بنابر فتوای معظّم له اگر کسى تنها در افطار شب عید فطر میهمان دیگرى باشد فطریه او به عهده خودش است.

برچسب ها :
captcha